Ce rol joaca rezultatele in recrutare

La cel mai recent curs de management la care am participat, trainerul ne-a spus ceva care mi-a placut foarte mult: “iubiti schimbarea”! Justificarea era si este in continuare foarte logica. Lucrurile evolueaza, contextul economic se schimba (cu sau fara voia noastra), asa ca ce rost are sa fim nostalgici si sa spunem “inainte era altfel, lucrurile nu mai sunt cum au fost!”

rezultatele in recrutare

sursa foto: smarttalent.net

Sanatos este sa intelegem ca traim intr-un cadru diferit si ca trebuie sa fim flexibili, sa ne adaptam noilor conditii si sa vedem cum am putea proceda pentru a transforma schimbarea intr-un lucru benefic pentru noi! “Teorema” aceasta se poate aplica foarte usor si in cadrul pietei muncii pentru ca, desi inca exista un numar suficient de mare de candidati care nu vor sa accepte noul context, realitatea este ca totul s-a schimbat! Cerintele angajatorilor, focusul pe anumite punte cheie, asteptarile lor vis-à-vis de noii oameni pe care ii recruteaza!

Nu ajunge un CV atragator

Accentul se pune acum foarte mult pe atitudine in sine, seriozitate, responsabilitate si, bineinteles, pe rezultate. Nu mai este suficient faptul ca avem un background de exceptie, ca detinem un numar impresionant de diplome si ca provenim dintr-o multinationala de exceptie! Toate acestea constituie un cadru foarte bun al prezentarii noastre insa, dupa ce am fost validati sub aceste aspecte, discutia se va canaliza catre rezultatele impuse si asumate de catre noi si catre plus valoarea pe care o putem genera companiei.

Imi amintesc  foarte clar faptul ca, deruland un proces de recrutare pentru o pozitie regionala de vanzari, i-am prezentat clientului meu toate aceste aspecte in raportul de interviu si in discutia directa care a urmat prezentarii acestuia. Am pus accent pe faptul ca acel candidat avea experienta pe o pozitie similara, ca avea studii de specialitate in domeniu (discutam despre o zona tehnica) ca avea la dosar o serie de recomandari care fusesera verificate de catre noi si ca, nu in ultimul rand, provenea dintr-o companie multinationala foarte cunoscuta pe acel segment de piata. Replica partenerului meu a fost simpla si la obiect: “bun, si ce poate face el pentru compania mea, ce rezultate isi asuma si ce plus valoare imi garanteaza? ”

Asadar nu mai este sufficient sa avem acel cumul de factori care garanteaza un CV atragator. Trebuie sa ne asuman niste rezultate si sa facem tot posibilul sa le obtinem daca vrem sa avem recunoastere din partea actualului angajator.

Analizand ulterior afirmatiile clientului meu i-am inteles cumva si motivatia si punctul de vedere. Anterior avusese experiente cu candidati care se prezentasera excelent, fara ca el sa puna foarte mare accent pe rezultatele lor (sau pe verificarea acestora) si fara sa dezbata inca de la inceput un plan foarte clar definit si asumat de ambele parti (obiective strategice, target, KPI, dead line pentru livrare rezultate)!

Ce rol joaca rezultatele in recrutare

Asadar, este timpul schimbarii! Este timpul sa intelegem care sunt noile criterii de recrutare ale angajatorilor si sa ne adaptam lor pentru a putea performa si pentru a putea opta pentru angajamente de lunga durata! Este adevarat, accentul pe rezultatele care pot fi obtinute este mai pregnant in cazul anumitor pozitii si in special pentru cele din zona vanzarilor. Headline-ul in cadrul criteriilor de recrutare pentru astfel de pozitii a devenit: candidat focusat pe rezultate si care sa aiba capacitatea de a-si asuma niste obiective clare si de a le duce la bun sfarsit!

Desigur, rezultatele “ne insotesc” ulterior pe tot parcursul nostru profesional, ele avand o pondere foarte mare si in cadrul proceselor de evaluare interna. Este clar faptul ca rezultatele foarte bune ne vor garanta o pozitie stabila in companie, generand totodata posibilitatea unei promovari interne, imediat ce se o noua pozitie va fi disponibila! Rezultatele ne definesc, definesc munca noastra si justifica majorari de salariu, promovari interne, coordonari de echipe, asumarea unui numar mai mare de task-uri, etc. Pana la urma, ele sunt cel mai bun instrument de masura al muncii noastre si pot reprezenta “cartea noastra de vizita” atat intern cat si cu ocazia migrarii catre o alta companie (mai ales in domeniul vanzarilor, cei care au cu adevarat performante notabile, sunt cunoscuti in piata si sunt deseori vanzati de competitie).

Rezultatele te recomanda, insa nu-ti garanteaza tot timpul si obtinerea unui nou contract, exclusiv pe baza lor! Chiar si procesele de selectie ale furnizorilor de servicii se desfasoara in cadrul acelorasi coordonate. Clientul te cunoaste, te invita la o dezbatere / licitatie, tocmai pentru ca ai un renume bun in piata, ai recomandari excelente (tocmai acestea ti-au asigurat posibilitatea de a avea acces la un nou proiect) insa mai departe, el iti acorda efectiv un proiect pilot cu urmatoarea mentine: esti bun si ai rezultate, lucram si pe mai departe; nu ai rezultate, ne oprim aici! Regulile sunt aceleasi cam peste tot si acesta este contextul economic care le defineste!

Cel mai important aspect este generat astfel de adaptabilitatea noastra, de flexibilitate si de schimbarea continua pe care suntem dispusi sa o acceptam si s ao transformam intr-un punct pozitiv in autoevaluarea noastra!
Citeste si despre Furia e contagioasa si poate duce la rezultate slabe

 

Cu drag,

Corina

Author: Corina Diaconu

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *