Cand vom invata sa comunicam?
Cand vom invata sa comunicam?
Tematica aleasa este veche de cand lumea si totodata atat de prezenta in actalitate “toate-s vechi si noua toate”.
Dupa atatia ani in consultanta HR si recrutare, inca ma surprind reactiile oamenilor si lipsa de deschidere si comunicare pe care o manifesta in relationarea cu ceilalti, fie ca vorbim de actualul angajator, colegi, furnizori sau parteneri externi, desi cursurile de comunicare sunt printe cele mai cerute si oferite de companii in programul lor intern pentru angajati.
Ma ragasesc (de prea multe ori 😊) in situatia de a negocia pachete de compensatii si beneficii pentru candidati care activeaza in vanzari si de fiecare data ma intreb unde se duc orele de training si sumele investite de companii, caci este clar ca nu-si ating scopul.
In toate programele de diagnoza organizationala la care am participat cea mai invocate speta era cea a lipsei de comunicare (cu colegii, managerul direct sau GM-ul/CEO-ul companiei). Mereu am considerat ca eforturile trebuie sa fie de ambele parti ca intr-o veritabila echipa si ca doar deschiderea, echilibrul si mult trambitata comunicare sunt cheia reusitei si a unei colaborari de succes, cu satisfactii si multimire de ambele parti.
Intalnesc acest patern atat la candidati cat si la companiile cu care lucram si ai caror oameni de sales sau achizitii nu-si arata disponibilitatea pentru negociere pierzand astfel oportunitati de business valoroase.
Ramanem de fiecare data cu aceeasi intrebare fara raspuns: de ce nu ai comunicat ca parea mai potrivita solutia ‘x’, sau ca aveati disponibil bugetul ‘y’ sau ca aveti pur si simplu deschiderea de a identifica o solutie de tip win-win.
Mi-ar placea sa stiu ce experiente ati avut voi cu procesele deficitare de comunicare si ce solutii ati gasit?
Eu raman old fashioned si cred cu tarie ca doar comunicand putem debloca procese si de ce nu, putem munta muntii! 😊
Voi ce parere aveti? Ce munti ati miscat comunicand eficient?