Cum ramai in relatii bune cu acei candidati respinsi la interviu
Cum ramai in relatii bune cu acei candidati respinsi la interviu
Corina Diaconu, Managing Director ABC Human Capital, e explicat pentru We Are HR cat de important este feedback-ul la finalizarea unui proces de recrutare, acesta avand un impact urias mai ales in contextul actual, in care concurenta este acerba, companiile luptandu-se practic pentru candidati.
Te-ai gandit care este impresia pe care o au candidatii despre compania ta, la finalizarea unui proces de recrutare? Poate doar unul este cel care primeste vestea mult asteptata, iar mare parte dintre cei care au aplicat se asteapta la un feedback, oricare ar fi acesta.
Ei apreciaza implicarea recrutorului si pot povesti despre ea si cunostintelor. Pe o piata a muncii unde competitia pentru talente este tot mai mare, modul de relationare cu candidatii ar trebui sa fie o prioritate pentru toti angajatorii. Sa oferi un feedback este o etapa fireasca si necesara la finalul procesului de recrutare si arata o abordare profesionista partea companiilor. Feedback-ul reprezinta practic imaginea ta, ca angajator.
Pool-ul de candidati este de multe ori acelasi mai ales daca actionezi pe o piata limitata sau intr-o anumita industrie (de exemplu recrutezi doar in IT sau in domeniul farma), prin urmare poti face diferenta prin modul in care decurge procesul de recrutare si mai ales prin modul in care tratezi candidatii.
Reversul medaliei cand nu oferi feedback
Este eronat sa consideri ca, daca ai finalizat cu succes un proiect si ai identificat candidatul ideal, ceilalti, care nu s-au calificat din varii motive, nu trebuie sa fie informati in acest sens. Sunt sanse mari sa ai nevoie de ei in alte proiecte, situatie in care interesul lor va depinde de atitudinea angajatorului si de modul in care s-a derulat comunicarea cu acestia.
Este adevarat ca de multe ori organizatiile sunt sufocate de o multitudine de proiecte care poate uneori nu le permit sa furnizeze feedback-ul detaliat pe care si-ar dori sa-l ofere, situatie in care multi aleg sa nu o mai faca deloc.
Modele de respect pentru candidati
Exista totusi cateva modalitati prin care putem fi eficienti si in acelasi timp profesionisti, tratand cu respect fiecare candidat cu care am relationat la un moment dat:
• Furnizarea unui feedback detaliat si relevant, in cazul fericit in care timpul si politicile de comunicare ale organizatiei iti permit acest lucru
• Folosirea unor template-uri de email in care sa informezi candidatul ca nu a fost selectat, sa ii multumesti pentru interes si participare la proces si sa ii propui sa pastrati legatura pentru proiectele viitoare
• Discutii directe, telefonice, cu candidatii, din nou, daca timpul iti permite si aceasta este modalitatea preferata de comunicare.
Impactul feedback-ului este urias mai ales intr-un context cum este cel actual, in care concurenta este acerba, companiile luptandu-se practic pentru candidati.
In plus, este important sa constientizezi ca prin furnizarea unui feedback arati grija fata de candidat, indici politica de comunicare a companiei (una deschisa, in care relationarea si respectul fata de oameni conteaza), imbunatatesti brandul de angajator si chiar iti creionezi o strategie pe viitor, ramanand in relatii bune cu candidatii pe care nu i-ai angajat la acel moment.