Cum sa-ti pastrezi CV-ul in topul preferintelor recrutorilor
Paginile nesfarsite care detaliaza educatia, experienta si datele de contact nu sunt suficiente pentru a impresiona recrutorii mai ales pentru job-uri care solicita aptitudini nonconventiale.
Intotdeauna se asteapta mai mult: CV-urile video, infograficele, portofoliile online si blogul personal sunt doar cateva dintre ideile pe care le poti pune in practica pentru a te evidentia.
sursa foto: http://bso.com.lb/
CV-ul traditional conteaza in special pentru job-uri unde cererea este mare cum ar fi IT, vorbitori de limbi straine mai putin intalnite (chineza, japoneza, germana, portugheza), anumite ramuri ale industriei sau brand manageri pe care trebuie sa-i recrutam din anumite companii.
Site-ul http://www.socialtalent.co/ prezinta cateva date statistice despre CV-urile nonconventionale si despre cele mai recente obiceiuri de cautare a job-urilor.
- 1 din 6 persoane declara ca si-au gasit un job prin intermediul social media.
- Timpul mediu pe care un recrutor il petrece pentru scanarea unui CV este de 5-7 secunde, prin urmare trebuie sa ai un curriculum vitae care sa atraga privirile intr-un maniera profesionista.
- 89% dintre recrutori spun ca s-ar uita la CV-uri video daca le-ar fi trimise de catre candidati.
- Motivul principal pentru care recrutorii sunt interesati de CV-ul video este dorinta de a vedea profesionalismul si conduita candidatilor.
- Daca cauti “video resume” pe Youtube vei gasi 508. 000 rezultate. Merita sa le vizionezi pe cele care corespund perspectivelor tale profesionale, dar si pe cele care au cele mai multe vizualizari.
- 76% dintre CV-uri sunt ignorate din cauza adresei de CV neprofesionale.
Top 5 trend-uri in recrutare
- CV-ul in social media. Conform celor mai recente studii, 93% dintre recrutori recunosc ca folosesc social media pentru a prospecta candidatii. Linkedin are peste 300 de milioane de membrii inregistrati din 20 de tari din lumea larga. Peste 50% dintre prezentarile profesionale de pe LinkedIn sunt complete. Mentine o prezentare profesionala si pe Facebook, Twitter si mai noi Instagram pentru ca recrutorii pot fi chiar intre prietenii tai.
- CV-ul video. Conform companiei americane de studii de piata Forrester Research, un minut de video valoreaza aproximativ 1,8 milioane de dolari. Nu stim daca in Romania are aceeasi valoare, dar clar recrutorii sunt curiosi sa vada cursivitatea vorbirii, abordarea prezentarii tale, realizarile pe care le scoti in evidenta si este mai usor sa dai click decat sa studiezi pagini de CV-uri. Alege o platforma de uploadat CV-ul online cum ar fi visualcv.com, careerbuilder.com, jobster.com. O alta varianta mai la indemana este sa uploadezi CV-ul pe site-ul personal.
- Scurt si cuprinzator. Perioada CV-urilor stufoase a trecut. Mentioneaza in CV exact realizarile si responsabilitatile care se potrivesc job description-ului si aranjeaza informatiile astfel incat cele mai relevante sa fie in prima parte a CV-ului.
- Diagrame si grafice in CV. Promoveaza informatiile intr-o maniera mai usor de digerat, incorporand grafice si diagrame pentru a ilustra realizarile tale. Acestea vor fi intelese mult mai bine de recrutori, iar tu te vei diferentia de competitori.
- CV-ul multinational. Rata de somaj la nivel global este inca mare in comparatie cu 2008, iar multi angajati din companiile multinationale sunt expati cu functii de decizie. Pentru a-i convinge ca esti persoana potrivita pentru un job, este necesar sa pregatesti o prezentare profesionala in 2-3 limbi pe care le cunosti in care sa precizezi functiile detinute si realizarile. Astfel, vei scurta procesul de recrutare si vei crea o impresie buna prin atentia la detalii.
Gandeste outside the box!
CV-urile creative sunt mereu admirate de echipele de HR care chiar se strang in jurul laptop-ului pentru a scana o prezentare profesionala outside of the box.
Pana acum ne-a impresionat CV-ul unui brand manager care a ales sa-si prezinte reponsabilitatile si realizarile intr-o maniera colorata, ilustrand fiecare realizare cu un element graphic. CV-ul era usor de parcurs si foarte amuzant prin maniera abordata.
La nivel global, s-a remarcat CV-ul unui product manager, Phillipe Dubost, care isi dorea foarte mult sa lucreze pentru Amazon.com si a creat un CV exact ca o pagina de produs de pe renumitul site. Avea chiar si shopping cart si ad-uri. CV-ul a devenit viral, iar Dubost a primit 150 de oferte de munca.
Un alt CV impresionant a fost creat sub forma de ciocolata. Nick Begley si-a conceput acest CV original pentru a-si invinge competitorii. Skill-urile le-a mentionat in locul ingredientelor ciocolatei. A primit peste 1 milion de vizualizari si doua oferte concrete de job in 3 luni.
Ce spun recrutorii despre tendintele anului in recrutare:
Corina Diaconu, managing director ABC Human Capital, declara ca inca este nevoie de candidati bine pregatiti si specializati pe anumite domenii nisate, research-ul online despre acestia fiind doar o etapa secundara a procesului de recrutare. Exista in continaure aceleasi probleme in CV-uri: nedetalierea realizarilor, poze nepotrivite, neupdatarea CV-ului. Evident ca un CV original este promovat in fata companiei-client sau este retinut pentru proiecte ulterioare.
Recrutorii internationali te sfatuiesc sa fii relevant pentru job-ul la care aplici. Senior Vice Presedintele pentru People Operations la Google, Laszlo Block declara ca trebuie sa incepi prezentarea despre tine cu un verb activ, exprima in cifre realizarile tale, ofera baze pentru comparatie si detaliza cum ai atins un obiectiv.
Pregateste un CV care poate fi viralizat. Chiar daca nu iti doresti ca el sa fie facut public pe retele de socializare, aceasta abordare te ajuta sa-l realizezi cat mai interesant pentru a se evidentia in fata recrutorilor.