Cum va arăta CV-ul anului 2050: Ce competențe ar trebui să dezvolte copiii noștri

Cum va arăta CV-ul anului 2050: Ce competențe ar trebui să dezvolte copiii noștri

Sursa foto

Cele 5 competențe care-i pregătesc pe copii pentru orice domeniu profesional, indiferent de sectorul de activitate pe care-l vor alege sau noile joburi cu care se vor intersecta, sunt:

  1. Înțelegerea sistemelor

Aflați în plin proces de inovație tehnologică, volumul informației crește de la o zi la alta. Dacă astăzi asimilăm tot ce putem despre codul digital compus din 0 și 1, mâine își vor face apariția alte limbaje noi.

  1. Dezvoltarea timpurie a alfabetului digital

Dacă a socoti și a cunoaște alfabetul sunt aptitudini de bază pe care orice elev le dezvoltă încă din ciclul primar, competențele digitale se vor poziționa în aceeași categorie. Vor deveni necesare pentru a avea succes în societate și pe piața muncii puternic digitalizată.

  1. Acces la soft skill-urile complementare digitalului

Dat fiind că procesele de bază din producție și cele analitice sunt din ce în ce mai automatizate, “inserarea” competențelor denumite soft skills în cursurile pentru copii și adolescenți reprezintă unul din atuurile de care aceștia vor beneficia.

  1. Comunicarea ideilor complexe

Dezvoltarea economiei a dus la apariția și creșterea numărului de ocupații cu aptitudini complexe și variate. Printre competențele căutate se numără transmiterea și schimbarea constantă a ideilor și cunoștințelor, care este adesea corelată cu persoane care au avut parte de o educație individualizată, personalizată și care au urmărit o abordare multidisciplinară.

  1. Învățarea continuă

Evoluția tehnologică înseamnă învățare continuă. Iar investiția în învățarea pe parcursul vieții reprezintă cea mai bună promisiune pentru a maximiza angajabilitatea în viitor.

Va invitam sa cititi mai multe detalii pe website-ul revistacariere.ro

Distribuie în social media

Author: admin

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *