Doi din trei angajati ai Generatiei Z isi vor parasi locul de munca in urmatorul an

Doi din trei angajati ai Generatiei Z isi vor parasi locul de munca in urmatorul an

Corina Diaconu interventie Digi 24

Corina Diaconu, Managing Director ABC Human Capital

 

Doi din trei angajati ai generatiei Z isi vor parasi locul de munca in urmatorul an, arata un sondaj realizat la nivel global. Expertii au denumit acest fenomen post-pandemie „marea demisioneala” – pentru descrie numarul record de oameni care isi parasesc locul de munca pe masura ce pandemia inainteaza.

Corina Diaconu, Managing Director ABC Human Capital, a discutat despre acest fenomen si despre cum va arata piata muncii in acest an in cadrul jurnalului Digi 24.

„Membrii generatiei Z vor in general ca munca lor sa aiba un scop si de multe ori chiar pun acest lucru in detrimentul banilor. Ca atare, de aici vine disponibilitatea lor de a face mult mai rapid o schimbare decat membrii celorlalte generatii, care sunt ceva mai stabile pe piata muncii.  Piata muncii va fi cu siguranta o provocare si in acest an pentru angajatori, vor fi schimbari si vor exista oameni pe piata muncii, indiferent din generatia din care fac parte, care vor dori sa faca o schimbare. Cred ca suntem departe, cel putin in Romania, de a vorbi despre un fenomen pentru ca deocamdata, la nivelul tarii noastre, gradul de nemultumire nu este atat de mare si sper sa nu urmam niste trenduri doar pentru ca ele exista in alte tari si noi le urmam by default, iar schimbarile sa se realizeze atunci cand intr-adevar avem o motivatie, indiferent de natura acesteia.”

Specialistul in resurse umane a precizat si ce anume ar trebui sa faca angajatorii pentru a-si pastra angajatii in aceasta perioada, mai ales cei din Generatia Z.

„Factorii de retentie pentru angajatori in in 2022 se refera la compensatiile salariale competitive, acesta este principalul factor motivator indiferent de generatie despre care discutam. Este ideal mai ales pentru cei din generatia Z sa aiba planuri de lucru personalizate, dar si un program de lucru flexibil. In plus, cei din generatia Z pun mare pret pe comunicarea interna solida, ei isi doresc foarte mult sa aiba un manager care sa fie in acelasi timp mentorul lor, care pune accept pe valori si cu care simt ca pot discuta in permanenta.”

In ceea ce priveste motivarea membrilor Generatiei Z este important ca acestia sa aiba sansa de a evolua in campanie.

„Lucrul acesta se realizeaza printr-un program de comunicare interna foarte bine pus la punct si daca el nu exista, daca nu raportam la o organizatie mai mica, este bine sa comunicam cu fiecare angajat in parte, sa ii transmitem inca de la inceput care sunt posibilitatile de avansare in cadrul organizatiei, ce pot face ei, astfel incat sa existe o predictibilitate si toate eforturile lor sa mearga in directia respectiva. Evident trebuie sa le comunicam lucrul acesta si ei sa stie ce asteapta acea organizatie de la ei si ce pot face ei pentru a indeplini acele obiective.”

Va invitam sa urmariti interventia integrala pe site-ul Digi24 incepand cu minutul 15.

Distribuie în social media

Author: admin

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *