Ghidul salariilor 2017
Ghidul salariilor 2017
Creșterea economică sănătoasă înregistrată de România în primul trimestru al anului, dar și estimările optimiste pentru anul viitor au dat încredere companiilor din mediul privat care au alocat, o creștere salarială cu aproape 4,5%, față de anul trecut.
România se confruntă cu un profund deficit de personal si printre principalele motive se numără migrația masivă a forței de muncă către țări și piețe mai ofertante, dar și problemele cu care încă se confruntă sistemul educațional, ce încă nu reușește să se adapteze cerințelor economiei reale. Creșterile salariale îi vizează atât pe angajații din zona entry level, cât și în zona de specialiști și management, datorită acestui deficit de talente.
„Schimbările legislative propuse vor permite românilor să facă o serie de deduceri, acestea incluzând de pildă educația copiilor, abonamentele la sala de sport sau polițele RCA”, declara pentru Revista BIZ Corina Diaconu, Managing Director la firma de executive search și consultanță în resurse umane ABC Human Capital.
„Totodată se stipulează că, în cazul veniturilor din salariu, angajatorul va avea obligația de a reține doar contribuțiile sociale, nu și valoarea impozitului aferent salariului, așa cum se întâmplă acum, această sarcină revenind angajatului. Astfel, fiecare angajat va trebui să devină un contabil fiind responsabil cu contabilizarea tuturor veniturilor pe care le va declara, anual, unui consultant fiscal. Declarația trebuie întocmită cu maximă atenție, iar angajații trebuie să evite a înregistra pierderi pentru a nu intra în zona evaziunii fiscale. Așadar, aparent, angajații vor avea mai mulți bani în mână însă în realitate trebuie să economisească acei bani pentru a plăti impozitele datorate”, spune Corina Diaconu, care adaugă că instituțiile statului trebuie să aibă pus la punct un sistem foarte bine gîndit și o serie de proceduri menite să suporte noile prevederi legislative, ceea ce în momentul de față nu există.
Va invitam sa cititi intreg articolul pe websiteul Revistei BIZ.