Seniorii pe piața muncii
Seniorii pe piața muncii între avantajul experienței și pericolul de a fi considerați perimați
Exponenții generației X, pe vremuri etalonul productivității și inovației, au ajuns la vârsta senioratului. Multe companii se feresc să-i angajeze, pornind de la premisa că nu au capacitatea de a se adapta la nou. Nimic mai eronat!, spun specialiștii. Managerii care au știut cum să-i integreze pe membrii generației X s-au bucurat de afaceri tot mai prospere și de creșterea productivității.
Potrivit datelor furnizate de Studiul European privind Forța de Muncă (European Labor Force Survey), angajații cu vârsta de peste 55 de ani reprezintă în prezent 16% din forța de muncă din Uniunea Europeană.
Care sunt calitățile pe care angajații generației 40+ ar trebui să le aibă, astfel încât să se integreze într-o echipă care să respecte cerințele actuale ale pieței muncii? „Fără doar și poate, este vorba despre flexibilitate, capacitatea de a se adapta, de a înțelege cum și când să își folosească experiența și abilitățile”, afirmă Petru Păcuraru. De asemenea, seniorii nu ar trebui să renunțe să învețe, în special aspectele legate de tehnologie, dar și limbi străine sau, foarte important, să colaboreze cu cei mai tineri prin adoptarea unui limbaj comun.
La noi în țară, retenția seniorilor nu face parte din cultura organizațională a companiilor. Deși unele au în derulare programe de loializare care constau în diferite beneficii, nu există politici clare în această direcție. Nu avem disponibile date pentru România privind rata de intregrare profesională a persoanelor mature, însă, potrivit specialiștilor, în regiunea balcanică, aceasta este de aproximativ 30%.
Va invitam sa cititi mai multe detalii pe website-ul revistacariere.ro