Cum sa ceri feedback dupa interviu
Cum sa ceri feedback dupa interviu
Corina Diaconu, Managing Director la agentia de recrutare ABC Human Capital, a explicat pentru portalul Carieră eJobs care sunt atitudinea si cuvintele potrivite cand vrei sa afli statusul recrutarii.
Ce ar trebui sa stiu despre feedback-ul dupa interviu?
In procesele de recrutare in care suntem implicati, feedback-ul si comunicarea in general au o importanta covarsitoare. In primul rand pentru ca aceasta atitudine tine de un mod profesionist de a ne desfasura activitatea, dar si pentru ca trebuie sa privim orice relatie creata ca pe una de perspectiva. Se intampla deseori sa ne reintalnim cu persoane cu care nu am comunicat cum trebuia astfel ca o posibila viitoare relatie profesionala este compromisa din cauza unei conduite nepotrivite in trecut. Asadar este important ca un candidat sa ceara feedback dupa interviu, pentru ca astfel poate afla insight-uri valoroase, care-l pot ajuta sa-si imbunatateasca performantele si comportamentul la job.
Un candidat ar trebui sa se raporteze la procedura stabilita cu potentialul angajator. Daca acesta i-a comunicat faptul ca va primi un feedback intr-o saptamana, nu are rost sa revina cu un email sau telefon a doua zi pentru ca efectul este unul de bumerang: dovedeste atat lipsa de rabdare, cat si neatentie. Ca atare, cel mai bine e sa astepte termenul si abia apoi sa revina catre agentie sau angajator pentru a primi mai multe detalii despre statusul procesului. Daca nu a fost agreat nici un termen, poate, evident, dupa o anumita perioada sa solicite un raspuns. In ambele cazuri, tonul si profesionalismul sunt foarte importante si contribuie la conturarea unei impresii despre candidat.
Formulari de genul: „ati spus ca imi raspundeti acum o saptamana si nu ati facut-o” sau „daca nu mi-ati raspuns, inseamna ca nu mai e cazul” etc. nu sunt apreciate, ci sunt deranjante. Uneori procesele de recrutare se prelungesc din motive obiective sau sunt influentate de factori externi (vezi actuala pandemie) care determina un alt curs si timp al proceselor, decat cele estimate initial.
Un candidat ar trebui sa se raporteze la procedura stabilita cu potentialul angajator. Daca acesta i-a comunicat faptul ca va primi un feedback intr-o saptamana, nu are rost sa revina cu un email sau telefon a doua zi pentru ca efectul este unul de bumerang: dovedeste atat lipsa de rabdare, cat si neatentie.
Ca atare, cel mai bine e sa astepte termenul si abia apoi sa revina catre agentie sau angajator pentru a primi mai multe detalii despre statusul procesului. Daca nu a fost agreat nici un termen, poate, evident, dupa o anumita perioada sa solicite un raspuns. In ambele cazuri, tonul si profesionalismul sunt foarte importante si contribuie la conturarea unei impresii despre candidat.
Formulari de genul: „ati spus ca imi raspundeti acum o saptamana si nu ati facut-o” sau „daca nu mi-ati raspuns, inseamna ca nu mai e cazul” etc. nu sunt apreciate, ci sunt deranjante. Uneori procesele de recrutare se prelungesc din motive obiective sau sunt influentate de factori externi (vezi actuala pandemie) care determina un alt curs si timp al proceselor, decat cele estimate initial.
Va invitam sa cititi materialul complet pe pagina eJobs Carieră.