Doi candidati – un singur job. Cum aleg companiile

Din postura de candidat cunosti doar o parte a procesului de recrutare, de regula stii informatiile despre responsabilitati si cerinte, date despre companie, scurte informatii despre colegii si manageri. Iata cum se vede procesul de recrutare din perspectiva unei agentii de HR si care sunt criteriile folosite de companii in departajarea candidatilor aflati pe lista finala.

Screen Shot 2015-12-08 at 20.22.49
blog.linkedin.com

1. E-mail-ul care contine CV-ul. Cele cateva randuri din corpul e-mail-ului sunt adesea definitorii in a alege sau nu sa deschidem CV-ul. De regula, ne atrag atentia greselile de scriere, lipsa semnelor de punctuatie si abordarea mult prea directa. Daca abordarea si exprimarea din corpul e-mail-ului respecta un stil office, deschidem CV-ul, iar primul aspect care ne atrage atentia este fotografia, asezare si organizarea generala a informatiilor apoi datele personale ale candidatului. Sunt primele criterii de care tinem cont pana la vizualizarea informatiilor profesionale.

2. Selectia via telefon sau e-mail. Odata ce consideram ca profilul candidatului se potriveste job description-ului, il sunam sau ii trimitem un e-mail pentru a-l invita la interviu. In aceasta faza urmarim spontaneitatea, interesul, entuziasmul si exprimarea candidatului.

3. Interviul. In primul rand, conteaza punctualitatea si vestimentatia. Sunt premisele care ne detemina sa credem ca angajatul este potrivit pentru postul respectiv. Urmeaza discutia pentru a ne convinge. De regula, in cadrul interviului povestim despre responsabilitatile job-ului, despre cerinte si despre companie – adesea numele acesteia fiind confidential. In aceasta etapa apreciem candidatii care sunt spontani si ofera raspunsuri intrebarilor chiar daca acestea ii pun in dificultate, persevereaza chiar daca poate au uitat un anumit cuvant in limba engleza si pun intrebari, demonstrand astfel interes pentru job. Urmeaza interviul cu angajatorul, unde conteaza toate aspectele pe care specialistul HR ala agentiei de recrutare le are in vedere. La interviul cu angajatorul primeaza, insa, intrebarile tehnice precum si personalitatea candidatului care trebuie sa se integreze in cultura companiei.

4. Testarea are menirea de a pune candidatul in situatia in care trebuie sa realizeze unul dintre task-urile pe care le presupune noul job. In aceasta etapa, conteaza gandirea analitica, demonstrarea rezultatelor, creativitatea si incadrarea in timp.

5. Lista scurta – doi candidati, de regula cu personalitati diferite. Practica a dovedit ca unul dintre candidatii de pe lista finala are o personalitate puternica, stie sa se impuna, desi poate nu are un background profesional foarte solid. Celalalt candidat este mult mai potrivit din punct de vedere profesional, insa ca fel de a fi este mai linistit, ne se impune la fel ca primul.

Una dintre practiile comune atunci cand exista dificultate in alegerea unui candidat este angajarea a doua persoane pe acelasi post pe o perioada de 3 luni. In acest caz, miza este compararea si alegerea persoanei care se descurca cel mai bine in situatiile de lucru. Nu este o practica recomandata, dar este o realitate, iar din postura de candidat ai doua variante: trebuie sa demonstrezi ca esti cel mai bun sau sa refuzi aceasta situatie.

Exista si companii care prefera sa cheme candidatii aflati pe lista finala la o saptamana de cunoastere a mediului de lucru, a colegilor. In acest timp, candidatii trebuie sa demonstreze ca inteleg stilul de lucru din companie si sa  fie proactivi in oferirea de noi idei care pot fi implementate.

Iata ce aspecte conteaza in decizia finala atunci cand doi candidati sunt pe lista finala. Soft skill-urile fac diferenta:

doi canidati pentru job

altres.com

  • Energie si initiativa
    Implica-te in proiectele care sunt in responsabilitatea ta si vino cu idei noi care sa contribuie la dezvoltarea business-ului!
  • Cooperare
    Chiar daca esti in etapa de training, lucreaza alaturi de colegi! Imprieteneste-te cu acei colegi simpatici din departamentul IT si din departamentul de design! Numai prin colaborare poti finaliza proiecte frumoase.
  • Cere sedinte pentru a afla noutatile!
  • Ofera proiectele la timp, astfel arati respect fata de colegi si seriozitate. Vor sti ca pot miza pe tine atunci cand vor avea deadline-uri stranse.
  • Implica-te in rezolvarea problemelor companiei si ofera solutii!
  • Fii flexibil atunci cand vine vorba de schimbarea sau completarea proiectelor!
  • Ofera rapoarte de activitate cu rezultate transpuse in grafice. Vor convinge superiorii ca esti o fire analitica, centrata pe dezvoltarea business-ului.
  • Prin caracterul tau trebuie sa dai dovada de integritate, onestitate, responsabilitate, deschidere, corectitudine in relatiile cu ceilalti.

Cu drag,
echipa ABC Human Capital

 

Distribuie în social media

Author: admin

2 Comments

  1. Dupa experienta mea din ultima perioada, comapniile tin cont de ceea ce stii sa faci, nu de ce ai scris in CV.

    Post a Reply
  2. Deseori am intalnit situatia in care nu reuseam sa identific motivul pentru care unele companii introduc atat de multe lucruri intr-o descriere de job, uneori ai impresia ca sunt in cautarea unui geniu, expert in toate, nu un angajat pe o pozitie.

    Post a Reply

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *