5 beneficii aduse de furnizorii de outsourcing afacerii dumneavoastră
5 beneficii aduse de furnizorii de outsourcing
Faptul că outsourcingul contribuie semnificativ la îndeplinirea obiectivelor afacerii dvs. atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, reprezintă deja un lucru bine cunoscut. Potrivit studiului global Deloitte din 2016 în ceea ce privește externalizarea serviciilor, 76% din companii și-au exprimat o atitudine pozitivă referitoare la parteneriatele de outsourcing.
Indiferent de activitatea pe care alegeți să o externalizați, dacă luați decizia potrivită, beneficiile aduse de furnizorul de outsourcing vor fi evidente. Deși suntem conștienți că alegerea furnizorului potrivit se poate dovedi de cele mai multe ori dificilă, putem afirma că odată cu depășirea aceastei etape de selecție și în urma încheierii parteneriatului de outsourcing, afacerea dvs. va crește.
Mai jos vă prezentăm câteva dintre beneficiile pe care un furnizor de outsourcing vi le poate aduce:
1. Costuri scăzute
Multe companii aleg să apeleze la outsourcing, în primul rând, din considerente financiare, fapt confirmat și de studiile din domeniu. Serviciile unui furnizor de outsourcing se pot dovedi, de cele mai multe ori, mult mai avantajoase din punct de vedere financiar decât cele prestate de personalul intern. Desigur, valoarea cheltuielilor va depinde și de mărimea companiei și de sarcinile externalizate.
De exemplu, dacă compania dvs. își va externaliza serviciile de IT sau marketing, economiile pe termen lung vor fi mult mai scăzute decât în cazul în care ar angaja personal cu normă întreagă care să ofere aceleași servicii.
2. Acces la specialiști
Un furnizor de outsourcing este specializat, desigur, pe serviciile pe care le oferă. În momentul în care optați pentru subcontractarea unei companii, automat obțineți accesul la personal cu adevărat pregătit în aria respectivă. Sigur că există întotdeauna posibilitatea de a angaja personal in-house, însă prin outsourcing poate fi eliminat timpul alocat trainingurilor și al pregătirii angajaților în general.
3. Infrastructură adecvată
De cele mai multe ori, poate fi cu adevărat dificil să țineți pasul cu dezvoltarea anumitor tehnologii, în special în situația în care nu sunteți specializați în domeniul respectiv. Un furnizor de outsourcing de succes va fi întotodeauna la curent cu ultimele noutăți din aria sa de expertiză și va deține resursele necesare să facă investiții pentru a se menține relevant pe piață, în primul rând din punct de vedere tehnologic.
4. Capacitatea de inovare
Inovarea reprezintă un concept intens mediatizat, deoarece companiile trebuie să fie conștiente că aceasta reprezintă un motor al creșterii economice. Studiile arată că atât accesul la tehnologie, cât și outsourcingul în sine amplifică capacitatea de inovare a companiilor. Astfel, organizațiile privesc partenerii de outsourcing ca pe niște furnizori ai inovației. Cu alte cuvinte, întreprinderile consideră că acești furnizori îi ajută să să își transforme radical afacerile, independent de obținerea avantajului prețului scăzut. Așadar, luați în considerare și acest aspect deosebit de important atunci când alegeți să colaborați cu companii de outsourcing.
5. Maximizarea eficienței și a avantajului competitiv
Toate avantajele prezentate anterior se concretizează, în mod evident, într-o eficiență sporită și în șanse reale de câștig a avantajului competitiv. Pentru unele companii, creșterea eficienței serviciilor oferite poate reprezenta o adevărată provocare, situație în care intervine rolul furnizorului de outsourcing, el concentrându-și efortul strict pe ce are nevoie compania dvs. Astfel, o întreprindere care operează într-un mod eficient, cu siguranță va excela în eforturile sale pe piață și se va diferenția de concurență.
Articol semnat de Ionela Puf, Online Media Manager pentru OutsourcingPortal.ro
Platforma OutsourcingPortal.ro, construită cu scopul sprijinirii jucătorilor din domeniu, impulsionează creşterea întregii industrii de outsourcing și ajută companiile româneşti să se afirme pe pieţele internaţionale. Dorim să creăm o comunitate online puternică, formată din companii care oferă servicii de externalizare și cărora le punem la dispoziție instrumentele potrivite pentru a pătrunde pe noi piețe și pentru a-și consolida poziția locală.