Ce sa nu spui la job

Discretia este atitudinea potrivita atunci cand vine vorba despre viata ta privata pe care nu e cazul sa o afisezi la job. Fii o persoana joviala si empatica, socializeaza si comunica pe teme de job, dar si pe teme care tin de viata de familie, dar cantareste din timp informatiile care ti-ar putea afecta actualul job.

 

ce sa nu spui la job

sursa foto: www.yourcoffeebreak.co.uk

Cat de mult castigi
Parintii tai vor fi incantati sa afle cat de mult castigi, este o multumire dupa anii in care te-au sustinut financiar si moral pentru a deveni ceea ce iti doresti. La job, insa, nu este cazul sa spui cat de mult castigi pentru ca daca salariul este perceput prea mare, vei starni invidie si motive de comparatie pentru colegi. Pana la o revolta in biroul managerului mai e doar un pas pentru ca e posibil ca unii angajati sa nu-si fi negociat atat de bine salariul ca tine. In plus, dezvaluirea salariului incalca anumite clauze de confidentialitate agreate la angajare.

 

Cat de mult castiga partenerul tau/partenera ta
Dezvaluirea salariului partenerului sau partenerei de viata nu este un avantaj mai ales atunci cand vrei sa avansezi in cariera si doresti o remuneratie mai mare decat cea actuala. Exista si manageri care intra intr-o zona de confort atunci cand afla situatia ta financiara de acasa a angajatului si nu sunt dispusi sa ofere bonusuri in functie de performanta. Evident ca nu poti ascunde functia si compania in care lucreaza partenerul tau/partenera ta de viata, insa cea mai potrivita atitudine este discretia atunci cand vine vorba de fotografii si costul iesirilor in oras, al vacantelor sau al hainelor.

 

Cat de nemultumit esti de job-ul actual
Locul de munca nu este un spatiu al acumularii frustrarilor, mai ales atunci cand esti in birou cu alti colegi care poate si ei au probleme, dar nu le afiseaza. O astfel de atitudine afecteaza moralul echipei, iar managerii sunt mereu pregatiti sa taxeze astfel de comportamente prin aducerea acelor angaajti entuziasti. Atat timp cat ai un motiv pentru a veni la job, de obicei partea financiara, ca o sursa pentru a te intretine lunar, este recomandat sa ai o atitudine discreta pana iti gasesti un job nou care te va motiva atat din punct de vedere profesional, cat si financiar.


Iti cauti un nou loc de munca
Planifica interviurile la primele ore ale diminetii sau dupa program sau rezerva o zi din concediu! Discretia este recomandata si atunci cand vorbesti la telefon cu recrutorii, cel mai bine este sa alegi pauza de masa si un loc nefrecventat de colegi. Zvonul ca iti cauti un loc de munca poate schimba atitudinea managerilor si a colegilor fata de tine, iar aceasta abordare este de multe ori nejustificata si exagerata pentru proiectele de recrutare sunt adesea complexe si pot dura si pana la 3 luni.


Credintele politice si religioase
Cel mai bine este sa pornesti de la premisa ca niciodata nu cunosti suficient de multe informatii despre colegii de birou. Denigrarea unui coleg pe considerente politice sau religioase poate schimba parerea tuturor colegilor despre tine. O astfel de critica care atinge valorile unei persoane poate avea repercursiuni mai grave decat critica pentru neindeplinirea unor task-uri de job.

 

Glume nepotrivite
Exista un singur lucru pe care il poti invata de la oamenii celebrii, sa fii atent ceea ce spui si cui spui. Glumele ofensive nu sunt prea placute pentru colegii si partenerii de afaceri, iar efectul poate fi altul decat cel asteptat. Este indicat sa nu faci astfel de glume in lift sau intr-un open space pentru ca alaturi de tine poate fi clientul pe care il astepti la intalnire si pe care nu-l cunosti inca.

 

Ti-a placut articolul? Citeste si despre Cum sa fiu fericit la job! 

Distribuie în social media

Author: admin

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *