Cele mai creative aplicari la job-uri

Exista si candidati care arata ca isi doresc foarte mult un job si sunt parca facuti pentru el. Pe langa CV-ul bine argumentat si exemplificat, ataseaza portofoliu sau realizeaza ceva strict pentru companie, atragand atentia prin creativitate.

Daca planuiesti sa faci ceva nonconventional, mai intai intreaba-te daca initiativa ta te va ajuta sa-ti pui in valoare skill-urile si experienta. Cel mai bun mod de a impresiona recrutorul este de a veni cu idei, care sa arate viziune si initiativa. Te vei evidentia imediat. Fii memorabil si arata cum poti contribui la dezvoltarea companiei, ce poti face concret pentru ea!

aplicari creative la job-uri

sursa foto: dzineblog360.com

Suntem in perioada de recrutari pentru Consilier Vanzari Showroom – decoratiuni exterioare si amenajari pentru care cautam un candidat talentat de preferat cu studii si minim experienta in arhitectura/design /constructii, precum si cu experienta in vanzari de mobilier, obiecte sanitare, amenajari interioare. Orice candidat care indeplineste aceste cerinte si dovedeste creativitate, simt estetic si proactivitate este eligibil pentru acest job. Printre CV-urile care reliefau fie experienta in vanzari, fie cea in arhitectura (insa nesustinuta de abilitati de vanzari), am gasit si un CV altfel. Candidatul a detaliat experienta ca arhitect obtinuta la doua job-uri consecutive, precum si experienta in vanzari si programele de voluntariat care i-au dezvoltat abilitatile de comunicare si relationare. Ne-au impresionat si cursurile, training-rile si certificarile in domeniul design-ului, precum si participarea la expozitii internationale de arhitectura care ne-au convins cat de pasionat este candidatul. Hobby-urile: muzica, pictura, cititul, plimbarile sustineau aceasta latura artistica. Diferentierea a facut-o portofoliul (site-ul cu prezentarea proiectelor realizate de candidat) care arata adevarata masura a talentului, viziunea si stilul adoptat. Este una dintre aplicarile model care ne-a convins sa selectam candidatura.

Pentru un job in marketing, am primit un CV mai putin clasic, o imagine, cu elemente grafice care comunicau atat experienta, cat si abilitatile candidatei fara a se folosi de prea mult text care poate fi obositor. De exemplu in loc de a scrie Premiile obtinute a inserat imaginea unei cupe, iar Contactul l-a inlocuit cu simbolul Twitter. Postul pentru care recrutam era pentru creatie de ambalaje in domeniul FMCG, asadar CV-ul ne-a impresionat si convins ca am gasit candidatul potrivit.

Pe blogul Ruxandrei Predescu am gasit un alt exemplu pe care merita sa-l adopti atunci cand iti doresti un job. Aceasta citeaza cazul Ninei Mufleh, o consultanta social media din Iordania, in prezent in San Francisco, care si-a dorit foarte mult sa lucreze pentru compania Airbnb (cea mai mare comunitate din lume cu optiuni pentru cazare in vacante). Nina a trimis CV-ul, insa nu a primit nicio oferta. Pentru ca dorinta de a lucra pentru aceasta companie era foarte mare a facut un site unde a argumentat de ce vrea sa lucreze pentru Airbnb si a postat si o analiza a turimsului global, oferind companiei sugestii pentru actiune, dar si pentru dezvoltarea in Orientul Mijlociu. A viralizat povestea pe Twitter, regina Noor a Iordaniei pentru care Nina lucrase a retweet-uit postarea (insotita de o recomandare si un tag catre Brian Chesky, Co-founder și CEO al Airbnb). Brian Chesky a apreciat aplicarea ca impresionanta, iar Jonathan Mildenhall, CMO Airbnb a declarat ca este cea mai buna aplicare pe care a vazut-o si isi doreste sa o intalneasca pe Nina. Candidata talentata este acum la discutii cu staff-ul Airbnb in San Francisco.

aplicari creative1

sursa: womenslibrary.org.uk


Forbes citeaza cele mai creative moduri adoptate de candidati pentru a aplica la un job:

1. Candidatul a cerut insistent sa fie intervievat in spaniola pentru a arata skill-urile sale. Orice candidat care ne cere in mod expres sa-si arate calitatile are un plus in procesul de selectie.

2. A conceput scrisoarea de intentie ca pe o invitatie in care argumenta de ce se potriveste companiei si ce poate face pentru ea. De regula, scrisorile de intentie arata ca o cerere a candidatului de a fi angajat.

3. A compus o melodie pe care a si cantat-o in care explica de ce este cel mai bun candidat.

4. S-a oferit voluntar sa ajute asistenta managerului care intampina dificultati in copierea unor documente.

5. A reparat un echipament al companiei in timpul primului interviu.

Ne-a impresionat si:

  • Daca vrei sa lucrezi pentru o anumita companie, ia exemplul lui Jeanne Hwang (citata de site-ul www.simplyzesty.com ) care si-a dorit sa lucreze pentru Pinterest. Jeanne Hwang si-a postat CV-ul pe Pinterest, a scris lucruri flatante despre companie si despre modalitatile de plata pentru utilizarea Pinterest si a obtinut un job de la Pintics (Pinterest analytics). Daca domeniul in care lucrezi iti permite sa fii creativ, foloseste in aplicare elementele vizuale ale companiei. Recrutorii vor fi impresionati.

  • Un alt candidat, Eric Gandhi, a facut ca CV-ul sau sa arate ca o pagina de Google si a fost chemat la interviu la una dintre cele mai mari companii de marketing online din lume.

  • Creeaza un trailer pe smartphone. Poti face un ad pentru compania unde lucrezi. Un candidat a facut un astfel de trailer pentru Microsoft si a strans 150.000 de view-uri pe YouTube, iar Microsoft i-a cerut sa mai faca un ad, iar daca va strange 200.000 de view-uri il va televiza. A strans doar 118.000, iar Microsoft a apreciat si i-a oferit un job ca UX Designer.

    Cel mai delicios CV (sursa: wklondon.typepad.com)

aplicari creative la job1

 

Ti-a placut articolul? Citeste si despre cele mai creative scrisori de intentie!

Distribuie în social media

Author: admin

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *