Cele mai creative metode de recrutare

Pe o piata a muncii care se confrunta cu lipsa unor candidati calificati pentru inginerie, medicina, limbi straine si cu o oferta foarte mica de candidati in domeniul IT, recrutorii cauta metode inedite pentru a atrage talentele.

cele mai creative metode de recrutare

 

sursa foto: americanbusinessmag.com
 

  1. O companie de IT din Romania a gasit o metoda neobisnuita de a-si aborda candidatii: prin versuri care contin cuvinte cheie precum: PHP, .NET, Agile, ITL, +CC, Drupal. Raspunsurile nu au intarziat sa apara, specialistii IT au vorbit tot in versuri cu recrutorii. Chiar daca unii dintre ei au refuzat oferta intr-un mod artistic, compania a castigat foarte mult la nivel de notorietate.
  2. Un start-up canadian a reusit sa trieze CV-urile intr-un mod foarte practic si placut. A organizat un eveniment “Ziua Portilor deschise” si a invitat cei 1200 de aplicati la job-ul pe care tocmai il facusera public. Din cei 1200 au venit 400. Au fost analizate personalitatile candidatilor, nivelul de interes, pasiunile, cunostintele si abilitatile de comunicare. “Speed-datingului” a fost un bun prilej pentru companie, a selectat cel mai sociabil candidat care a povestit diverse situatii din cariera sa, demonstrandu-si astfel expertiza.
  3. O companie americana de jocuri online a ales 100 de CV-uri si apoi a verificat profilele candidatilor in social media. Candidatilor selectati le-a transmis un iPod echipat cu un mesaj de bun venit de la CEO. 90 de candidati au raspuns pozitiv acestei initiative, 3 candidati si-au dat demisia pentru a veni sa lucreze pentru companie.
    Campania de recrutare a atras numerosi potentiali candidati datorita buzz-ului generat in mediul online.
  4. Una dintre companiile din top Fortune 100 cele mai bune companii unde sa lucrezi isi cauta talentele in locuri inedite. A organizat o campanie blitz in magazine si restaurante, in cadrul careia angajatii au interactionat cu oaspetii restaurantului pentru a descoperi noi talente.
  5. Prezentarile companiilor postate pe site-uri si retele de socializare nu sunt citite. O arata cifrele din Analytics. Video-ul se bucura de interes tot mai mare din partea publicului, iar retelele de socializare (in special Facebook si LinkedIn) il pozitioneaza in top-ul News Feed-ului. Asadar, o prezentare video a companiei, in care sa fie aratate atmosfera de lucru, beneficiile, pauzele, dotarile tehnice si posibilitatile de relaxare, atrage mai mult decat cateva randuri scrise.
  6. Recrutarea pe baza activitatii din social media. Timpul si energia sunt foarte importante pentru unele companii care prefera sa nu publice anunturi de job-uri, ci sa recruteze pe baza interactivitatii din social media. Persoanele care se remarca pe paginile de Facebook, Twitter, si LinkedIn prin comentarii pertinente si dovezi clare ale expertizei lor au cele mai mari sanse sa fie chemate la interviu. La intalnirea face to face atat candidatul, cat si recrutorul sunt zambitori, deja se cunosc, stiu punctele forte si punctele slabe ale companiei, iar in timpul discutiei prinde contur primul plan de actiune. Eficient, nu?
  7. Campanie publicitara in locurile frecventate de publicul tinta. Descopera site-uri de interes pentru candidati, locuri, evenimente la care participa si surpinde-i in cel mai inedit mod posibil cu un mesaj in care sa anunti o noua oportunitate de recrutare. O idee simpatica este sa anunti viitorul angajat in timpul unui eveniment mare si sa povestesti etapele prin care a trecut acesta, momentele amuzante.
  8. Foloseste ad-uri personalizate pentru candidatii care sunt in targetul companiei. Echipa de IT te poate ajuta sa creezi o campanie de remarketing in care sa flatezi viitorul candidat si sa-i spui in 3 randuri si 95 de caractere de ce este simpatizat de companie.
  9. Pentru posturi care solicita creativitate, implica candidatii intr-un exercitiu simpatic si vezi care sunt cei mai activi. O idee inedita poate fi deschiderea unui stand al companiei in cadrul unui eveniment si expunerea unei probleme la stand. Persoanele care se arata interesate de rezolvare si vin cu idei inedite pot fi eligibile pentru un post in cadrul companiei.
  10. Cardurile de recrutare – Companiile pot printa carduri cu numele acestora, numarul de telefon si adresa web a site-ului pe care sa le ofere angajatilor. Pe spatele cardurilor poate fi un mesaj: Convinge-ne ca esti talentat! Angajatii trebuie sa aiba cardurile la ei si in timpul liber si sa le ofere oamenilor talentati din medii diferite pe care ii descopera in cadrul unor discutii informale. Nu conteaza ca este vorba de un vanzator, de un sofer sau de un chelner. Toti pot avea potential sa se dezvolte profesional daca li se ofera o sansa. Skill-urile pot fi dobandite, insa personalitatea si atitudinea pot fi corectate cu greu.

Ti-a placut articolul? Citeste si despre cele mai creative aplicari la job-uri.

Distribuie în social media

Author: admin

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *