Cum sa obtii rezultate atunci cand managerul nu are timp pentru indicatii
Multe dintre task-urile de la birou se rezolva pe baza unor modele si a unui stil de lucru agreate cu managerul direct. De cele mai multe ori acesta este atat de ocupat incat, chiar daca este bine intentionat, nu reuseste sa-ti transmita toate informatiile pentru ca tu sa rezolvi asa cum trebuie task-urile de la birou. Dupa ce ai trimis pe e-mail propunerea ta, primesti reply in care managerul iti spune cum ar fi vrut sa fie prezentarea. Asa apar frustrarile, nemultumirile, certurile in echipa, iar pana la cautarea unui nou job mai e doar un pas. Iata cum, prin atitudinea ta, poti evita astfel de situatii:
1. Cere task-urile pe e-mail si feedback in scris astfel incat sa poti urmari sistematic ceea ce ai de facut si de imbunatatit. Â Lipsa timpului ii determina pe multi manageri sa dea task-urile prin telefon sau in cadrul sedintelor. In cazul acesta poti urma sfatul de la punctul 2.
2. Intreaba si cere feedback pe parcurs ce realizezi task-urile. Nu este o rusine sa te tii dupa manager prin birou pana cand iti raspunde la toate intrebarile astfel incat sa ai clar in minte ceea ce ai de facut.
3. Solicita sedinte cu managerul pentru a sti ce ai de facut. Este important sa ai o atitudine proactiva si sa propui intalniri saptamanale pentru clarificarea situatiei. In felul acesta „reduci” distanta dintre tine si manager si ai timp dedicat pentru a discuta despre probleme si pentru a cere feedback. Pregateste din timp agenda punctelor pe care vrei sa le abordezi. Prin ghidarea discutiei vei putea aborda si subiectele, precum si atributiile pentru care ai nelamuriri.
4. Â Cere feedback de la un coleg care lucreaza direct cu managerul. Acesta ii cunoaste stilul de lucru si solicitarile, in plus are si mai mult timp decat managerul, prin urmare iti poate oferi un insight valoros ca si cum ar veni de la seful tau direct. Evident ca managerul trebuie sa agreeze aceasta situatie.
5. Cere sfaturi si de la colegi care au mai lucrat cu managerul tau! De ajutor iti pot fi si angajatii care au lucrat exact pe postul tau. Acestia iti pot spune exact ce probleme au intampinat si cum le-au rezolvat.
 Ti-a placut articolul? Citeste si despre 7 CEO faimosi ne arata stilul lor de a lucra inteligent si rapid.