Cum sa-ti negociezi salariul pentru a fi fericit

Saptamana trecuta, presa online prezenta un caz care, pentru noi, pare sa fie scenariul unui film bine regizat. Directorul unei companii din Seattle, americanul Dan Price a hotarat sa creasca salariul minim pentru angajaţii sai de la 48 de mii de dolari la 70 de mii de dolari pe an. Pentru a nu crea discriminari, CEO-ul a renuntat la salariul sau anual de un milion de dolari pentru a primi acelasi salariu ca angajatii sai. Decizia a fost luata dupa ce a citit un articol despre fericire si despre impactul banilor asupra starii de spirit. 

cum sa negociezi salariul

sursa foto: careerdare.com

Universitatea Princeton a realizat un studiu conform caruia banii aduc fericirea intr-un singur caz, daca angajatul castiga aproximativ 75.000 de dolari/anual. Este nivelul salarial care odata atins, americanii nu-si mai fac probleme ca nu au suficienti bani pentru a-si satisface hobby-urile si micile pasiuni.

Salariile sub nivelul asteptarilor si sub nivelul cheltuielilor ii determina pe oamenii sa fie mult mai coplesiti de problemele pe care le au. Orice crestere salariala aduce satisfactie pe plan personal.
CEO-ul a fost motivat si de problemele financiare pe care le infruntau angajatii sai care nu isi mai puteau permite plata chiriei in Seattle. Prin gestul sau a aratat mobilizare si deschidere catre problemele angajatilor, dar si dorinta de a le arata ca se poate lucra productiv din pozitii de egalitate.

In Europa, conform unui studiu www.eurofound.europa.eu persoanele care au un contract pe perioada determinata au un nivel de satisfactie mai scazut (6,9) decat cele care au contract pe durata nedeterminata (7,4).

Acelasi studiu a demonstrat ca numarul orelor lucrate are influenta asupra satisfactiei, atat in cazul femeilor, cat si in cazul barbatilor. Cei care lucreaza mai putine ore pe saptamana sunt mai putin multumiti de ei insasi si de starea materiala decat cei care lucreaza in medie 8 ore pe zi. In acelasi timp cei care lucreaza peste program se simt nemultumiti pentru ca echilibrul job-viata personala este afectat.

Atat femeile cat si barbatii sunt multumiti daca lucreaza intre 21 si 34 de ore pe saptamana, mai putin decat media pe saptamana de 40 de ore. Barbatii sunt nemultumiti daca lucreaza sub 20 de ore pe saptamana, in timp ce femeile sunt nemultumite daca lucreaza mai mult de 48 de ore pe saptamana.

cum sa negociezi salariul1

sursa foto: www.brazencareerist.com

Mai multi bani, mai mult stres
In experienta de recrutare, am intalnit si manageri care desi castigau atat cat isi doreau, aveau atat de multe responsabilitati, incat nu se mai puteau bucura de salariu si de familie. Asadar fericirea nu are intotdeauna legatura cu banii, ci cu timpul necesar pentru a sta alaturi de persoanele dragi. Bani acopera necesitatile, dar si dorintele de dezvoltare si relaxare, insa nu pot cumpara sentimente.

Motivatiile sunt mai importante decat banii
Un studiu realizat de Federal Bank of Boston a relevat faptul ca nu intotdeauana banii aduc si performanta. Angajatii din intreaga lume isi arata talentul si se implica la job atat timp cat mediul le este prietenos. 78% dintre acestia recunosc ca cel mai motivant factor in cariera este recunoasterea.

  • 69% dintre intervievati ar lucra cu mai multa straduinta daca s-ar bucura de mai multa recunoastere

  • 52% dintre acestia nu sunt multumiti cu nivelul de recunoastere pe care il primesc

  • 49% dintre intervievati ar pleca de la actualul loc de munca pentru o companie care le recunoaste munca si eforturile.

  • 39% dintre intervievati nu se simt apreciati la job.

  • 18% dintre angajatiii nemotivati ii influenteaza pe colegii motivati si ii submineaza.

Conform unui studiu Glassdor: pe primul loc in pachetul de beneficii dorit de angajati este salariul, pe locul 2 – asigurarile de sanatate, pe locul 3 – accesul la activitati extra job: bilete teatru/film, abonament la sala de fitness, pe locul 4: primele pentru vacante/concedii, locul 5 – programul flexibil si locul 6 – logistica pentru desfasurarea activitatii (telefon, laptop).

Cum pot motiva companiile angajatii:

– Prin sesiuni de coaching – acestea trebuie adaptate talentelor, intereselor si nevoilor de dezvoltare ale angajatilor

– Construirea de relatii prin teambuilding-uri, team lunch-uri, petreceri, spatii de socializare in cadrul companiei.

– Dialog – incurajarea comunicarii constante cu angajatii pentru rezolvarea problemelor pe care le au.

150113_CAR_Salary_WomenGlassCeiling2

sursa foto: time.com

Iata de ce aspecte sa tii cont in negocierea salariului pentru a fi multumit:

1) Acoperirea cheltuielilor casei

2) Bani de haine, iesiri in oras

3) Servicii de sanatate

3) Hobby-uri

4) Vacante

5) Mici economii pentru situatii neprevazute

In evaluarea salariului ia in calcul si:

– Studiile tale

– Experienta

– Companiile mari sau companiile mici pentru care ai lucrat. Daca ai experienta intr-o companie mare, poti oferi acest argument in negocierea salariului.

– Cursurile pe profilul job-ului

– Stresul pe care il va presupune job-ul

– Vechimea companiei pe piata muncii

Tine cont si de:

  • Salariile de pe piata muncii pentru postul tau. Intreaba prietenii care lucreaza in domeniu care este media salariala pentru a avea asteptari obiective. Nu te lasa intotdeauna influentat de aceste medii pentru ca nevoile tale sunt diferite de ale colegilor. De asemenea, barbatii au alte asteptari salariale decat femeile, precum si perceptii si viziuni diferite. Femeile prefera pe langa compensatii financiare si programul flexibil sau lucrul de acasa, in timp ce barbatii prefera avantajele financiare si actionariatul in cadrul companiei.

Ti-a placut articolul? Citeste si despre 7 greseli pe care sa nu le faci in negocierea salariului

 

Distribuie în social media

Author: admin

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *