Munca de acasa ne poate afecta sanatatea digitala si fizica

Munca de acasa ne poate afecta sanatatea digitala si fizica

Munca de acasa poate afecta sanatatea fizica si emotionala

Sursa: Pexels

Migrena, gat incordat, dureri in zona lombara si vedere incetosata: iti recunosti colegii de birou, care te insotesc permanent cand lucrezi de acasa? Desi, de obicei, cautam cauza starii deteriorate de sanatate doar cand ajungem intr-un punct de disconfort acut, am invatat la toate cursurile de instruire pentru protectia muncii ca o statie de lucru inadecvata ne afecteaza sanatatea.

Companiile uita sa-si educe angajatii cu privire la igiena lucrului de zi si ce ar trebui sa ne determine sa ne schimbam obiceiurile. Cand ne indreptam usor catre punctul in care capatam controlul asupra pandemiei, atat angajatorii, cat si angajatii si-au pus o intrebare-cheie: „cand se termina pandemia, vrem sa ne intoarcem la birou?”

Multe studii realizate in acest context indica faptul ca, in acest moment, nu avem un raspuns clar. O parte din angajati viseaza sa se intoarca la biroul lor, la etajul 10, intr-un zgarie-nori de sticla; altii lucreaza mult mai bine in intimitatea casei lor, in timp ce o a treia categorie (la fel de numeroasa ca primele doua) nu e sigura in aceasta privinta. In acest caz, tehnologia are rolul de a elimina „declaratia” din ecuatie, adica de a le oferi oamenilor dreptul de a spune „nu stiu” si de a facilita o metoda de lucru hibrida.

Astfel, utilizarea dispozitivelor sau a accesului la aplicatii (ex. single-sign-on) ar trebui sa fie la fel de accesibila pentru angajati cand lucreaza de acasa. Pe de alta parte, accesul la resursele companiei trebuie securizat in aceeasi masura, indiferent de locatia in care lucram si de dispozitivele pe care le folosim. Acelasi lucru se aplica obiceiurilor bune de lucru, care ne ajuta sa avem grija de sanatatea noastra fizica si de confortul psihic: trebuie sa cultivam aceste obiceiuri indiferent unde lucram- acasa sau la birou.

„In primele luni ale pandemiei, organizatia noastra a fost nevoita sa se adapteze rapid la principiile muncii de la distanta. In primul rand, am acoperit un aspect esential, si anumite sa punem la dispozitia angajatilor nostri echipamentele necesare si sa cumparam un numar mare de laptopuri. Al doilea punct pe lista a fost sa ne ocupam de securitate – pe durata tranzitiei „de urgenta” a intregii companii, de la birou acasa, riscuri suplimentare au amenintat retelele si dispozitivele nesecurizate, care au fost exploatate adesea de infractori cibernetici. Dupa ce au obtinut controlul asupra situatiei, organizatiile au inceput sa se ocupe de fluxul neintrerupt de informatii, au implementat instrumente pentru organizarea lucrului, a fluxului de lucru digital sau a partajarii de fisiere.

Asa am ajuns in punctul in care majoritatea credeau ca stapanesc arta lucratului de acasa. Lucrurile nu stau deloc asa, in realitate: aspectele care necesita atentie speciala in prezent tin de sanatatea digitala, mentala si fizica a angajatilor. De fapt, importanta sanatatii fizice a devenit mai evidenta acum, dupa un an de lucru de la distanta. Corpurile noastre au nevoie disperata de relaxare, activitate fizica si obiceiuri de lucru corecte”, a declarat Sebastian Antkiewicz, Client Solutions Group Manager, Dell Technologies Polonia.

Va invitam sa cititi articolul integral pe site-ul Wall-Street.ro.

Distribuie în social media

Author: admin

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *