Rezultatele studiului Recrutare in Social Media
Pe data de 19 Mai 2016 am participat la conferinta „Social Recruiting 2016” organizata de catre cei de la Learning Network, conferinta ce a deschis conversatia despre cum social media schimba regulile in recrutare. Invitatul principal a fost Chris Perks, Lead Tutor Google, iar ca vorbitori au fost specialisti si practicieni in HR din Romania.
In cadrul conferintei, Beatrice Galantanu, Owner My HR Lab, ne-a prezentat rezultatele Studiului „Recrutare în Social Media„, studiu derulat de My HR Lab în perioada Aprilie – Mai 2016.
Va prezentam un infografic realizat de catre cei de la My HR Lab ce sumarizeaza rezultatele studiului, pe care le vom detalia mai jos, in acest articol.
La studiu au participat 190 de respondent, specialisti HR din companii cu minim 5 angajaţi, din diverse industrii.
In urma acestui studiu am aflat cum folosesc specialistii de HR din Romania social media in recrutare, ce platforme si site-uri folosesc in atragerea celor mai potriviti candidati si care sunt cele mai utile canale de social media pentru a promova anunturile de recrutare.
- 83% din respondent au spus ca folosesc social media in recrutare, in special pentru o abordare directa a candidatilor (42%). Restul utilizeaza social media pentru a aborda pasiv candidatii, prin postarea unui anunt de recrutare (35%) si prin promovarea imaginii de angajator (23%)
- 93% din companiile care au participat la studiu au declarat ca au pagini de social media, multe dintre acestea fiind prezente pe Facebook (93%), LinkedIn (88%), Twitter (24%), Google+ (16%)
- La intrebarea legata de unde isi cauta candidatii job-uri, respondentii au ales site-urile de job-uri si LinkedIn-ul (76%), paginile de cariera ale companiilor (33%) si Facebook-ul (25%).
- 54% cred ca social media se preteaza mai mult pentru a recruta specialisti, 33% o folosesc in recrutarea de juniori, 11% pentru manageri si doar aproximativ 2% pentru top management.
- 53% considera ca site-urile de job-uri se preteaza pentru recrutarea de juniori/ entry-levels, iar 83% considera ca LinkedIn-ul este cea mai buna platform cand vine vorba de platforme pe care am putea sa recrutam specialisti si manageri.
- LinkedIn-ul este platforma cea mai des utilizata in recrutarea in social media (66% dintre respondenti au votat-o), urmata foarte aproape de site-ul de job-uri Bestjobs (62%), apoi de eJobs (43%) si de Facebook (30%).
- Anuntul de recrutare este cel mai des postat pe site-urile de job-uri, urmate de LinkedIn si de site-urile companiilor in sectiunea cariere, apoi de Facebook.
- 82% din cei care au raspuns la studiu au declarat ca au om dedicat care promoveaza in social media imaginea de angajator a companiei si ei considera ca de acest lucru ar trebui sa se ocupe: un Specialist in social media (34.6%), un om de Comunicare & PR (30.3%), un specialist din departamentul de HR (21.6%) sau un specialist de Marketing (13.5%).
Ca si concluzii in urma acestui studiu, am putem spune ca site-urile de job-uri si LinkedIn-ul ocupa un loc important in recrutare in momentul de fata, insa si restul canalelor de Social Media incep incet sa capete importanta. Avand in vedere ca LinkedIn-ul are 1.8 milioane de utilizatori in Romania, iar Facebook-ul peste 8 milioane, atunci cu siguranta in curand recrutarea pe Facebook va incepe sa ia amploare in urmatorii ani.