White Space si promovarea lui in companii. Noutati de la Biz Marketing Xchange

White Space este un concept nou care iti confera mai multa libertate de decizie si actiune la job. Descoperi acest nou stil de lucru atunci cand faci trecerea de la o companie unde angajatii actioneaza in limitele job description-ului, a obiectivelor, bugetelor prestabilite. Alegi o alta companie tocmai pentru standardele ridicate de performanta, pentru deschiderea catre noi piete, produse, strategii diferite. Aici se lucreaza in white space, acest spatiu gol care exista dincolo intre organigrame si responsabilitatile job-ului. Regulile nu sunt litera de lege, autoritatea si prestigiul sunt adesea obtinute fara bugete, iar rezultatele sunt neasteptat de bune.

Print

sursa foto: impromptuguru.com

In 1991, Geary A. Rummler si Alan Branche, autorii cartii: Improving Performance: How to Manage the White Space in the Organization Chart au vorbit despre White Space ca acel mediu unde, de obicei, nimeni nu este responsabil. Cu toate acestea este spatial vital unde au loc greseli si pierderi, atat de utile pentru a gandi urmatoarea etapa in dezvoltarea companiei. Poti intra in acest spatiu prin a fi prezent dincolo de zona ta functionala si dincolo de zona de confort.

Cum functioneaza lucrul in White Space

In primul rand ai ocazia sa te manifesti uman si sa actionezi intr-o companie unde nu esti singur niciodata, ci intr-o echipa conceputa ca o mare familie. Esti obisnuit sa te uiti mai intai la ceea ce stii si la ceea ce cunosti fara a acorda atentie Spatiului Alb care e gol. Iata cum il poti anima:

 

  1. Atat managerii, cat si angajatii isi asuma riscuri in proiectele pe care le desfasoara si invata din greseli. Practic, companiile celebreaza esecul. Prin testare si prin greselile facute in aceasta etapa, descopera comportamente de consum si pot lua decizii bune, in conformitate cu preferintele publicului.
  2. Gandire out-of the box – care presupune intelegerea motivatiilor clientilor si crearea unor campanii creative care sa atinga si sa satisfaca dorintele acestora.
  3. Strangerea informatiilor despre evenimente, circumstante, trend-uri la nivel national si international care ofera idei pentru noi oportunitati in business.
  4. Networking – participarea constanta la evenimente unde intri in contact cu furnizori, competitori, clienti, actionari, oficiali guvernamentali, etc.Despre networking a fost si evenimentul unic la nivel international Biz Marketing Xchange. Practic, revista Biz in colaborare cu Telekom Romania si agentia de publicitate GMP Advertising au provocat 10 directorii de marketing din cele mai mari companii din Romania. Pentru o zi, fiecare dintre ei a fost directori de marketing pentru o companie dintr-un alt domeniu decat cel in care activase pana acum. Cel mai important aspect al Biz Marketing XChange este ca a reusit sa aduca impreuna oameni din industrii diferite care pana de curand nu credeau ca pot coopera din cauza clauzelor de confidentialitate sau legale. Impreuna au depasit zona de rutina si au descoperit ca pot face proiecte utile si frumoase pentru consumatorul din Romania. Astfel au aparut colaborarile intre industria food si sistemul bancar, intre beauty si IT, intre food si auto. Toate au fost posibile prin networking asa cum spunea si Tudor Galos, director de marketing Microsoft: Important este ca oamenii de marketing sa isi doreasca sa iasa sa se cunoasca si sa faca schimb de idei, sa lege relatii. Azi avem un titlu pe o carte de vizita, dar maine s-ar putea sa nu-l mai avem si pana la urma raman relatiile dintre oameni si lucrurile pe care le pot face impreuna. 
  5. White Space-ul este cultivat de catre manager si inseamna reciprocitate. Deschiderea sa catre relatii te determina involuntar ca angajat sa actionezi in acelasi stil si sa promovezi cultura white space-ului.
  6. Ascultarea activa face parte din performanta ta la job. Practic, asculti oportunitatile camuflate in dialog si realizezi faza de research care te ajuta sa iei decizii targetate.
  7. Propunere de ipoteze pentru a fi testate, analiza datelor, legatura dintre acestea. Propunerea de idei pentru a obtine suportul necesar si resursele.

Spatiul Alb sau primele zile de lucru la noul job
Pentru a intelege mai bine spatiul alb imagineaza-ti ca ai schimbat locul de munca si esti in prima zi la noul job. Inca nu cunosti organigramele, regulile, stilul de lucru. Gresesti pentru ca esti in Spatiul Alb. Dar avand un mentor, corectezi ceea ce ai gresit si mergi pe drumul cel bun. Acelasi lucru se intampla si atunci cand ai experienta in companie si esti pus in fata unui proiect nou.

Ce benficii iti aduce spatiul alb la job

Intelegere, invatare, sharing de informatii si o usoara gestionare a timpului si task-urilor intr-un cadru formal cu normele lui. Prin comunicare si cooperare intre leader, echipe si unitati operationale acest spatiu poate fi gestionat cu usurinta si va genera rezultate conform asteptarilor.

Ti-a placut articolul? Citeste si despre Cum sa fiu fericit la job!  

Distribuie în social media

Author: admin

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *