Ce noutati pregatesc LinkedIn si Instagram pentru cariera ta
Odata cu succesul Facebook Messenger si Whatsapp care au ajuns la 700 respectiv 900 de milioane de utilizatori, LinkedIn a lansat deja varianta sa de mesagerie deocamdata doar pentru vorbitorii de limba engleza, insa in urmatoarele saptamani asteptam si varianta pentru Romania. Instagram creste rapid si sigur, avand cei mai multi utilizatori activi, iar companiile vin cu mesaje creative pe aceasta retea de socializare tocmai pentru a-si atrage si candidatii.
Sfatul nostru, ca agentie de recrutare, este sa explorezi cat mai mult retelele de socializare si sa ai o prezentare profesionala pentru ca informatile din CV sunt verificate adesea cu platformele sociale.
Iata ce noutati pregatesc LinkedIn si Instagram pentru cariera ta:
sursa foto: medicalnewstoday.com
Mesaje profesioanale pe LinkedIn
Conform blogului LinkedIn, din septembrie luna aceasta asteptarea a luat sfarsit. Oamenii iubesc fenomenul dark social (mesaje private) si au multe conversatii one-to-one cu multi dintre colegi, dar si cu profesionisti din domeniu. Este mult mai usor sa ai la indemana un tool care sa-ti permita sa scrii, iar persoana vizata sa vada mesajul atunci cand are timp si sa-ti raspunda. Mesageria LinkedIn este mult mai indicata decat un apel telefonic dat recrutorului pentru a vedea care este statusul unui proiect de recrutare.
Vei descoperi o fereastra de conversatie cu un aspect mai profesionist si mai simplificat decat pe celelalte retele de socializare. Mesajele profesionistilor care conteaza pentru tine sunt bine organizate si vei putea accesa cu usurinta ultima conversatie, iar noile mesaje le primesti sub forma de notificari si pe e-mail.
Vei putea atasa poze si documente (cum ar fi portofoliul tau), iar daca cunosti bine recrutorul poti folosi un emoticon, insa unul profesionist care arata intentia ta. De exemplu, daca confirmi participarea la interviu poti alege un sticker care sugereaza meeting-ul. In plus, mesageria LinkedIn vine si cu optiunea de video si voce, oferind posibilitatea de a economisi timp si energie pentru un interviu.
sursa foto: forbes.com
Conversatiile fac relatiile mai puternice si mult mai semnificative. Dupa scanarea profilului tau, un recrutor te poate intreba in timp real daca esti interesat de un job. Vei oferi raspuns mai repede decat daca ar trebui sa scrii un e-mail, iar daca esti interesat procesul de recrutare se va desfasura mai repede atat pentru tine, cat si pentru recrutor.
Mesageria LinkedIn poate fi accesata de pe desktop, precum si de pe iOS si Android si deocamdata este disponibila doar pentru tarile unde se vorbeste limba engleza, dar in momentul de fata se lucreaza pentru ca aceasta sa fie disponbila si pentru alte tari.
In luna august, LinkedIn a lansat Lookup, o aplicatie de mobil care permite angajatilor sa gaseasca colegii dupa nume si functie, acestia avand posibilitatea de a se loga cu adresa de e-mail de companie. Tot Lookup ofera date recrutorilor, aplicatia cumuland informatiile de pe Facebook, Google Plus, LinkedIn, Twitter intr-un singur profil.
sursa foto: chrome.google.com
Cum sa-ti gasesti un job prin intermediul Instagram
Instagram are o crestere semnificativa in ultimul timp. Conform datelor Zelist, reteaua de socializare specializata in photo sharing a ajuns la 253.288 de conturi si 131.547 de useri activi. Tot mai multe companii isi fac conturi pe Instagram si promoveaza intr-o maniera atractiva si noile oportunitati in cariera. Vestea buna este ca putini useri folosesc Instagram pentru a cauta un job si poti avea o competitie foarte mica atunci cand aplici la un job promovat exclusiv prin Instagram.
Chiar daca nu gasesti oportunitati in cariera, un cont personal pe Instagram te ajuta sa afli mai multe detalii despre cultura companiilor.
Iata 14 pasi simpli pentru a gasi un job pe Instagram:
- Creeaza un cont cu o scurta introducere despre tine si despre experienta ta profesionala. Scrie un bio atractiv si adauga adresa web a site-ului tau , precum si profilul de LinkedIn.
- Instagram este potrivit mai degraba pentru a gasi un job in comunicare, marketing, social media, web design si nu este o platforma potrivita pentru cauta un job in contabilitate sau in domeniul legal.
- Instagram este o platforma utila pentru a te afirma mai ales daca esti la inceputul carierei. Recrutorii si managerii stiu ca isi pot recruta de aici smart guys.
- Realizeaza o lista cu acele companii pentru care vrei sa lucrezi, companiile in care te vezi in viitor. Apoi cauta-le conturile pe Google folosind “numele companiei si Instagram”.
- Chiar daca o companiei nu are cont pe Instagram, foloseste LinkedIn pentru a gasi 4-5 angajati apoi cauta “numele angajatului + Instagram”. Scroleaza pe profilul sau pentru a vedea postari care promoveaza oportunitati in cariera. Poti descoperi chiar postari din timpul happy hours si astfel vei afla mai multe date despre cultura companiei.
- Click pe geotag pe Instagram si vei descoperi mai multe poze din compania vizata. Afla detalii despre motivare, proiecte, despre implicarea in comunitate, informatii care te vor ajuta sa te decizi daca vrei sa lucrezi in compania respectiva.
- La intrebarea recrutorului “De ce vrei sa lucrezi pentru aceasta companie?” poti folosi informatiile acumulate pe Instagram.
- Daca ai experienta in domenii creative, creeaza un portofoliu pe Instagram care va fi apreciat de angajatori. Tot ceea ce trebuie sa faci pentru a te remarca este sa dai follow specialistilor din domeniul tau.
- Foloseste hastag-uri pentru ca pozele si portofoliul tau sa fie gasite mai usor. Afla care sunt cele mai populare si relevante hastag-uri pentru industria in care activezi, dar si pentru compania pe care o vizezi.
- Fii inovativ atunci cand postezi poze, foloseste filtre si colaje pentru a te evidentia. In plus, daca pozele sunt cu tine si doresti sa aplici pentru un job creativ, este important sa te prezinti prin atitudine, vestimentatie si actiuni ca o persoana creativa.
- Urmareste colegii tai pe Instagram, precum si profesionisti din domeniul tau de activitate. Fii un user activ prin comment-uri care sa arate expertiza ta. Este o modalitate buna de a te face remarcat pentru un job.
- Chiar daca nu cauti activ un loc de munca, acorda atentie pozelor pe care le uploadezi pe Instagram, acestea trebuie sa ilustreze interesele tale profesionale, hobby-urile tale.
- Posteaza un content variat, dar profesional, fotografii de la conferintele la care ai asistat si video-uri cu hobby-urile tale.
- Participa la concursuri! Daca esti interesat de o companie anume, te poti afirma prin activitatea ta la competitiile online organizate de aceasta.
Ti-a placut articolul? Citeste si despre Cum sa-ti pastrezi CV-ul in topul preferintelor recrutorilor!
Cu drag,
Echipa ABC Human Capital