Noua generatie: femeile pe piata muncii… Cine va purta „pantalonii”?

Barbatii au fost in rolul de conducatori timp de mii de ani, insa ultimele date sugereaza faptul ca secolul XXI ar putea apartine femeilor.

Incet dar sigur, femeile isi fac loc pe piata muncii si tintesc cu precadere pozitii de management. Contextul economic se schimba si asa cum, pana recent s-au creat reguli legate de prezenta preponderenta a barbatilor in posturile de conducere si nu numai, la fel se pot crea noi reguli care vor confirma rezultatele foarte bune pe care femeile le pot avea. In urmatorii zece ani, studiile demonstreaza faptul ca femeile vor deveni al treilea miliard emergent, iar cresterea veniturilor acestora la nivel global va depasi cresterile din China si India la un loc.

De-a lungul timpului femeile au demostrat abilitati de leadership care se bazeaza destul de mult pe comunicare, pe incurajarea exprimarii si orientarea catre oameni, pe cand barbatii se pare ca ar fi mai mult orientati spre sarcini, delegarea acestora si pe un mod de conducere mai degraba autocrat. Femeile apreciaza ca factorii cei mai importanti pentru ascensiunea in cariera sunt raportati la competenta de a gestiona si dezvolta angajatii, pe cand barbatii considera ca trebuie sa punem accent pe vizibilitate si constientizarea politicilor si procedurilor interne. Barbatii sunt mai obiectivi, mai directi si mai rationali. Femeile pe piata muncii sunt creative, empatice, intuitive, diplomate si dovedesc excelente abilitati de comunicare si persuasiune.

In orice caz, momentan, piata muncii continua sa fie dominata de figuri masculine care, intr-un fel sau altul, beneficiaza de o expunere mai mare decat cele feminine. Exista in continuare idei preconcepute legate de faptul ca pentru anumite pozitii ar fi mult mai potriviti barbatii, desi femeile, atunci cand au avut ocazia sa fie puse in anumite posturi, si-au dovedit pe deplin eficienta. Cumva s-au creat niste cutume legate de compatibilitatea femeilor si barbatilor cu anumite posturi. Ele sunt destul de inradacinate, iar companiile merg in virtutea inertiei si prefera sa nu isi asume riscuri sau sa faca incercari si merg mai degraba pe variantele sigure si aparent dovedite. Ideile preconcepute, tendinta de a se merge in baza unor solutii dovedite si ,nu in ultimul rand, lipsa curajului determina o prezenta relativ scazuta a femeilor pe piata fortei de munca. Sa nu uitam faptul ca exista inca tari care nu permit femeilor sa munceasca si pentru care rolul exclusiv al acestora este setat pe taskuri casnice.

Insa, in 2010 s-a schimbat pentru prima data ceva. In America, numarul femeilor active in campul muncii a surclasat pe cel al barbatiilor. De asemenea, influenta acestora a crescut semnificativ, firmele conduse de femei fiind cele mai de succes.

Mai jos va prezint un infografic ce prezinta sugestiv istoria femeii in campul muncii, chiar daca aria de acoperire se limiteaza la zona S.U.A.

Cu drag,

Corina

Distribuie în social media

Author: Corina Diaconu

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *