Scrisoarea de intentie. Mai conteaza in 2016?

Intr-o postare anterioara vorbeam despre CV-ul in 2016 si cel mai bun tips pe care ti-l pot oferi este sa gandesti CV-ul ca pe un instrument de marketing. Trebuie sa te asiguri ca acesta este pe placul publicului, ii satisface asteptarile si ii spune o poveste fara a-l plictisi. Urmatorul pas pentru a convinge  este scrisoarea de intentie!

scrisoare de intentie 2016sursa foto: womeninpr.wordpress.com

Cat de mult conteaza scrisoarea de intentie in obtinerea unui job?
Nu, nu este o pierdere de timp si nici obositoare, chiar poate convinge recrutorul daca reusesti sa-i captezi atentia! Conteaza atat timp cat reusesti sa te pui in valoare ca profesionist intr-un anumit domeniu si nu repeti aceleasi informatii din CV, ci le folosesti pentru a arata prin ce esti indispensabil unei companii. Ia in considerare editarea si updarea scrisorii de intentie pentru a se plia fiecarui job la care aplici.

Cum esti obisnuit sa o scrii:
De regula, scrisoarea ta de intentie are o pagina, mult text si numeroase paragrafe. Acestea pot obosi privirea care a mai parcurs inca 30 de scrisori de intentie. In plus, daca scrisoarea de intentie este deschisa dupa telefonul mobil, este necesara navigarea laterala si scrollarea pentru a o parcurge.
In primele propozitii explici pentru ce post candidezi, de unde ai aflat de job. Urmeaza paragrafele in care reiei experienta, realizarile din CV si mentionezi de ce iti doresti sa lucrezi intr-o anumita companie.
La final, mentionezi ca este disponbil pentru interviu si poti fi contactat.

Cum poti adapta scrisoarea de intentie pentru anul 2016:

La nivel de stil:
1. Ia in calcul modul in care se schimba atentia oamenilor de la an la an. Microsoft a publicat un studiu despre cum s-a modificat atentia noastra in ultimii ani. Daca in anul 2000 puteam fi atenti 12 secunde la un articol/document interesant, in 2013 – ii acordam doar 8 secunde de atentie, iar 9 secunde de atentie sunt deja o performanta. Gandeste-te ca acelasi lucru se intampla cu atentia recrutorilor fata de scrisoarea ta de intentie. De aceea este indicat sa eviti scrisorile de intentie stil compunere.
2. Alege un template creativ pe care il poti downloada de aici
3. Adapteaza scrisoarea de intentie pentru telefonul mobil. Trebuie sa fie scurta atat cat sa fie parcursa fara scroll. Desigur, nu vei reusi aceasta performanta din prima incercare, insa este indicat sa testezi. 150-200 de cuvinte sunt suficiente atat timp cat stii sa captezi atentia.
4. Lasa spatii si construieste propozitii scurte, astfel continutul este mai usor de parcurs de catre cititor. Un sfat util pentru a construi fraze scurte (de 140 de caractere) este sa folosesti stilul Twitter care a intuit ca atentia cititorilor scade pe an ce trece.
5. Pune accent pe engagement si subliniaza o nevoie a angajatorului: Esti un CEO mult prea ocupat, dar care isi doreste ca business-ul sau se impuna in mediul online ca un consilier in cariera? Astfel pui accent pe gradul de incarcare al CEO-ului care nu are timp sa se ocupe asa cum ar dori de promovarea online, dar isi doreste pe cineva care sa faca treaba asa cum si-ar dori. Recomandarea este sa vorbesti cu audienta ta, sa creezi un dialog, nu un monolog despre cariera ta.
6. Arata prin ce esti valoros si indispensabil companiei! Odata ce ai identificat nevoia comapaniei, este momentul sa te pui in valoare. Poti sublinia 3 realizari ale tale care consideri ca ar ajuta si compania la care candidezi pentru un job: ex.: ai crescut traficul site-ului cu 50%, ai scazut bounce-rate-ul pe site cu 30% si ai adus 50% mai multi vizitatori.

Ghid despre ce trebuie sa subliniezi in scrisoarea de intentie in functie de domeniul in care activezi:
Cu cat personalizezi si customizezi scrisoarea de intentie, cu atat aceasta are mai mult credit in fata recrutorilor.


Domeniul administrativ/call center
– Atentie la detalii, abilitati de comunicare, exemple de orientare spre client, o mare atentie acorda evitarii typo-urilor
Domeniul comunicarii si marketing-ului – Pune in evidenta campaniile online si offline organizate, rezultatele si modul in care ai comunicat pentru a-ti atinge obiectivele.
Retail – Subliniaza experienta, abilitatile de comunicare si relationare, precum si abilitatile de a gestiona probleme si situatii stresante.
IT – Subliniaza limbajele de programare cunoscute, proiectele realizate, rezultatele, precum si proiectele pe care ai in plan sa le desfasori. 
Management –
Comunicare la toate nivelurile in companie, deschidere spre aflarea si rezolvarea problemelor, leadership
Sales –
Subliniaza rezultatele prin cifre si povesteste situatii dificile in care ai negociat cu tact si convins clientii.

 

Iata cum poti structura o scrisoare de intentie de numai 150-200 de cuvinte:

1. Incepe cu  o intrebare care creeaza engagement
2. Puncteaza nevoia companiei
3. Arata prin ce esti valoros/indispensabil companiei
3. Demonstreaza, ofera 3 argumente care te pozitioneaza ca un adevarat specialist, problem-solver
4. Arata ca in deciziile pe care le iei esti atent la buget si la distribuirea acestuia in mod rezonabil
5. Call to action: ex: Urmariti activitatea mea zilnica si pe LinkedIn!

Ti-a placut articolul? Citeste si despre cele mai creative scrisori de intentie!

Distribuie în social media

Author: admin

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *