Managementul frustrarilor la locul de munca

In urmatoarele randuri o sa vorbesc despre ce ar trebui sa faca atat angajatii, cat si angajatorii/managerii pentru a depasi sentimentul de frustrare la locul de munca.

 

managementul frustrarilor la locul de munca1

sursa foto: virtualvocations.com

In primul rand, frustrarea este fenomen normal intr-un mediu social inchis, precum un birou sau o organizatie. La fel ca fericirea, bucuria, furia sau dezamagirea, frustrarea este un raspuns emotional, o reactie ce apare in urma unei situatii anume.

Conform DEX-ului roman, frustrarea este o “stare afectiva negativa, creata unui individ sau unui grup, atunci cand o reactie orientata spre un scop estre contrariata sau cand aspiratiile cresc peste nivelul mijloacelor disponibile pentru realizarea lor; sentiment generat de aceasta situatie.”

Frustration eats pencil

Asadar, frustrarea apare in viata noastra ca reactie la un obstacol ce nu tine de controlul nostru. De exemplu, nu putem rezolva o problema la serviciu pentru ca nu putem schimba o anumita politica a companiei. Sau nu putem fi performanti, deoarece colegii din echipa sunt dezinteresati si lucreaza incet. Frustrarea poate sa apara si in situatia unui volum foarte mare de munca, ore lucrate in plus, sefi neintelegatori, deadline-uri stricte si stres. Referitor la stres am scris un articol despre Cum sa elimin stresul la birou. Problema care se pune este cum putem sa nu ne mai simtim frustrati, cum putem sa schimbam situatia neplacuta care ne face nefericiti?

Iata cum ar trebui sa facem Managementul frustrarilor la locul de munca:

Angajatii – Cum ar trebui sa ne gestionam frustrarea la job:

  1. Cerceteaza

Identifica sursa/cauza frustrarii. Intreaba-te de ce esti frustrat. Realizeaza care este cu adevarat sursa declansatoare. Cine ar trebui sa fie implicat in rezolvarea problemei? Cine mai este frustrat din aceleasi cauze? O potentiala schimbare ar putea imbunatati situatia sau ar avea consecinte negative asupra altor colegi?

  1. O perspectiva diferita

Comunica superiorului, sefului sau chiar unui coleg ce te deranjeaza. Incearca sa discuti deschis si poate vei reusi sa obtii o perspectiva diferita asupra situatiei.

  1. Focusare pe aspectele pozitive

Concentreaza-te pe ce iti place sa faci la jobul tau si nu pe zonele care te-ar putea trage inapoi. Frustrarea iti poate afecta sanatatea, la fel ca fumatul sau stilul de viata nesanatos.

  1. Ia o pauza

Pauza

Daca simti intr-un anumit moment ca frustrarea ta atinge cote foarte mari, evita sa raspunzi la e-mailuri si telefoane. In schimb, incearca sa te relaxezi efectuand o scurta pauza, poate chiar o plimbare in aer curat sau exercitii fizice simple de detensionare a corpului. Nu uita sa te bei apa frecvent, deoarece deshidratarea poate influenta negativ starea ta generala.
Despre Cat de importanta este pauza de lucru la birou am scris si aici.

  1. Un nou inceput

In cele din urma, gandeste-te daca totusi actualul job este cel potrivit pentru tine. Daca nu esti multumit, iar cauzele sunt de diferite tipuri ce nu pot fi schimbate, atunci ar fi bine sa iti actualizezi CV-ul si sa cauti un job mult mai bun.

Angajatorii/Managerii – Cum sa ii faci pe angajatii tai sa isi exprime frustrarile:

Frozen-frustrations

Ajuta-ti angajatii sa isi exprime nemultumirile si frustrarile, deoarece vei putea sa imbunatatesti atmosfera de lucru si, chiar mai mult de atat, productivitatea echipei tale va creste.

1. Comunicarea

Nu uita ca angajatii sau echipa pe care o coordonezi este formata din oameni, care au diferite probleme ce nu le poti intelege mereu. Este important sa recunosti semnalele ce pot indica o anumita tensiune sau conflict printre staff-ul tau. Asadar, calea cea mai directa este sa ii faci pe angajati sa comunice. Daca observi ca intre doi membrii ai echipei tale exista mereu discutii aprinse, ii poti aduce separat intr-o sedinta, unde ei ar putea discuta problemele pe care le au, iar tu ai putea juca rolul mediatorului.

2. Politica usilor deschise

Una dintre cele mai simple si eficiente metode este aplicarea politicii usilor deschise. Staff-ul tau trebuie sa stie ca poate veni la tine pentru a discuta orice lucru, chiar daca este vorba de o frustrare pe care o au la job sau orice fel de problema. Cand esti capabil sa ii ajuti in acest fel, vei descoperi ca echipa ta va fi mult mai relaxata si fericita, iar numarul conflictelor va fi mult mai mic. In plus, vei fi privit drept un adevarat leader.

3. Cutia de sugestii/comentarii

Cute suggestion box

Inca o modalitate de management si reducere a nivelului de frustrare in randul staff-ului, ar fi cea a instalarii unei cutii de sugestii sau comentarii in companie sau in departament. Unii angajati prefera sa isi ascunda identitatea si sa isi exprime diferitele probleme in scris. Insa e bine totusi sa aloci saptamanal cateva minute pentru a organiza special o sedinta in care sa discuti cu angajatii tai motivele nemultumirii lor si sa afli cum le poti rezolva.

4. Preventia

Chiar daca observi ca angajatii tai nu dau semne de frustrare, este bine totusi sa previi. O modalitate foarte buna este cea a organizarii activitatilor sociale. Locul de munca este un mediu in care cei mai multi devenim frustrati sau stresati. De aceea, este bine sa organizezi din timp in timp diferite activitati unde staff-ul tau se poate relaxa – bowling, meciuri de fotbal/ping pong, vizionarea unui film la cinematograf, etc. Este o ocazie foarte buna si pentru a crea niste relatii pozitive intre membrii echipei tale.

ThanksNu uita sa le multumesti de fiecare data cand iti ofera feedback-uri asupra diferitelor probleme sau conflicte pe care le au. Este important pentru tine sa stii ca ei contribuie chiar si cu sugestii si comentarii anonime, deoarece iti va fi mult mai usor sa gestionezi diferite situatii delicate ce pot declansa valuri de frustrare in randul angajatilor tai.

Sper sa iti fie de folos aceste sfaturi, fie ca esti angajat al unei companii sau managerul unei departament/organizatii.
Cu drag,

Corina

 

Distribuie în social media

Author: Corina Diaconu

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *